Bhujangasana ~ Postura Cobrei

Beneficiile acestei posturi de yoga:

  • Consolideaza si intareste muschii coloanei vertebrale.
  • Intinde si deschide pieptul, plamanii, umerii si abdomenul.
  • Intareste muschii feselor.
  • Calmeaza sciatica; nervul sciatic este cel mai lung nerv din organismul uman si se intinde de la nivelul spatelui pana spre picior.
  • Maseaza rinichii si stimuleaza glandele suprarenale.
  • Ajuta la alinarea durerilor menstruale si alte tulburari ginecologice conexe.
  • Regleaza glanda tiroida.
  • Ajuta la eliberarea stresului si a oboselii.
  • Terapeutic pentru astm.

 Denumire romana


Postura Cobrei

 Denumire engleza


Cobra Pose

  • Dureri grave de spate – hernie de disc.
  • Dureri grave de cap.
  • Sarcina: nu este recomandata postura in timpul sarcinii.
  • Sindromul tunelului carpian.
  • Insomnie.
  • Ulcer.
  • Tiroida hiperactiva.
  • In timpul menstruatiei, daca va confruntati cu crampe severe sau durere.

Practicarea Posturei Cobra poate energiza si încălzi corpul, pregătindu-l pentru o practica yoga.
Strângeți-vă puternic picioarele, apăsându-le ferm in podea. Acest lucru vă va ajuta să ridicați pieptul mai sus în poziție.

Pentru cei cu mai multă putere în spate, puteți aprofunda provocarea prin ridicarea palmelor de pe podea, păstrând pieptul ridicat. Țineți mâinile și brațele în aceeași postura ca și pe podea, însă ridicați-vă mâinile la cativa centimetri de pe covor. Mențineți postura pentru câteva respirații. Această variantă accentuează ridicarea cu mușchii spatelui, mai degrabă decât apăsarea corpului departe de mat.

Bhujangasana poate fi o modalitate excelentă de a vă întinde coloana vertebrală și pieptul. Ea contracarează cu posturile corporale din viata de zi cu zi in mod special a persoanelor ce vin de la o ședința, a celor ce stau in fața unui computer sau a celor ce conduc prea mult timp. Aduceți mai multă flexibilitate în coloana vertebrală si vă va ajuta să vă simțiți mai echilibrat, în timp ce deschiderea pieptului și a inimii vă va energiza pentru intreaga zi!