Dandasana ~ Postura Toiagului

Beneficiile acestei posturi de yoga:

  • Întărește mușchii spatelui.
  • Întinde umerii și pieptul.
  • Îmbunătățește postura corporala.
  • Tonifica rinichii.
  • Amelioreaza probleme gastrice.
  • Indreapta coloana vertebrala.
  • Reduce tensiunea din spate.
  • Incurajeaza respiratia profunda.

 Denumire romana


Postura Toiagului

Postura Sezuta

 Denumire engleza


Staff Pose

  • Probleme la incheieturile de la maini.
  • Dureri grave de spate – hernie de disc.

Oricât de ușoară ar putea arăta această postura, este un exercițiu destul de intens, de rezistență pentru piept, abdomen și partea superioară a spatelui. Dandasana este fundația pentru toate posturile așezate, deoarece oferă structura de bază pentru toate acestea.

Greutatea dumneavoastră trebuie să fie bine echilibrată între fese. Trebuie să vă mutați șoldurile dintr-o parte în alta, odată ce vă aflați în postura. Când simțiți că greutatea este echilibrată, asigurați-vă că osul pubian și coccisul sunt la aceeași distanță față de podea.

Dacă tendoanele sunt strânse, și este greu să stai cu picioarele întinse, pliati o pătură și puneti-o sub fese. Acest lucru va elimina tensiunea de la picioare si solduri si va fi mai usor sa stai drept.
Dacă abdomenul și partea superioară a spatelui nu sunt stabile, practicati aceasta postura cu spatele la perete. Apoi, pe măsură ce câștigați stabilitate, îndepărtați-vă treptat de langa perete și asigurați-vă că coloana vertebrală este ridicată.
Persoanele cu brate lungi pot indoi usor coatele, apoi sa aseze palmele pe podea.