Dhanurasana ~ Postura Arcului

Beneficiile acestei posturi de yoga:

  • Intareste intreaga coloana vertebrala si muschii spatelui.
  • Intinde intreaga parte din fata a corpului, gleznele, coapsele, zona inghinala, abdomenul, pieptul si gatul.
  • Imbunatateste postura corpului.
  • Stimuleaza organele stomacului, ameliorand constipatia, indigestia si alte tulburari gastro-intestinale.
  • Regleaza functionarea pancreasului, ajutand persoanele cu diabet zaharat.
  • Amelioreaza reumatismul.
  • Aplicații terapeutice:
    Constipație
    Tulburări respiratorii
    Dureri de spate ușoare
    Oboseală
    Anxietate
    Discomfort menstrual

 Denumire romana


Postura Arcului

Cosuletul

 Denumire engleza


Bow Pose

  • Tensiune arteriala ridicata sau scazuta.
  • Migrenele.
  • Insomnia.
  • Probleme serioase in partea inferioara a coloanei ( partea lombara ) sau a gatului.

 Uneori, începătorii consideră dificilă ridicarea coapsei de pe podea. Puteți să vă dați picioarelor un pic mai  în sus si sa asezati o patura sub coapse. Sau infasurati o curea in jurul gleznelor si prindeti capetele libere ale curelei, avand mainile complet intinse.

Dhanurasana este o postura de yoga care deschide profund pieptul și partea din față a corpului. Dacă ați petrecut vreodată o zi intr-o postura cocoșată in fata unui computer sau dacă practicați sporturi care includ o mișcare înainte – cum ar fi înotul, ciclismul sau golful – vă veti simțiți mai bine dupa ce vă întindeți brațele și să vă ridicați pieptul. Îndoirea înapoi este o modalitate naturală de a recâștiga echilibrul!

Dhanurasana va energiza și întinde întregul corp atunci când este practicat corect. Țineți-vă de glezne, nu de vârfurile picioarelor. Acest lucru va ajuta la prevenirea leziunilor gleznei, genunchiului și ale picioarelor.
Nu vă lăsați genunchii să se extindă mai mult decât șoldurile; acest lucru vă poate comprima și compromite partea inferioară a spatelui.
Nu vă țineți respirația.