Paschimottanasana ~ Postura Intinderii spre Vest

Beneficiile acestei posturi de yoga:

  • Calmeaza mintea si emotiile, amelioreaza anxietatea usoara.
  • Imbunatateste functionarea rinichilor, ficatului, ovarelor si a uterului.
  • Creste elasticitatea coloanei vertebrale.
  • Intinde tendoanele, spatele,soldurile si gatul.
  • Calmeaza sistemul cerebral.
  • Imbunatateste procesul de digestie.
  • Amelioreaza simptomele menopauzei si disconfortul din timpul menstruatiei.
  • Postura este benefica in timpul sarcinii si pentru persoanele diagnosticate cu diabet.
  • Are efecte terapeutice pentru persoanele diagnosticate cu hipertensiune arteriala, infertilitate,insomnie si sinuzita.
  • Creste alimentarea cu sange in zona pelviana.

 Denumire romana


Postura Intinderii spre Vest

 Denumire engleza


Seated Forward Bend Pose

  • Astm
  • Diaree
  • Probleme la nivelul spatelui (hernie de disc)

Majoritatea persoanelor ar trebui să se așeze pe o pătură îndoită în această poziție și majoritatea începătorilor trebuie să țină o curea în jurul picioarelor. Persoanele extrem de rigide pot plasa o pătură înfășurată sub genunchi.

Ca începător, trebuie să vă amintiți ca nu trebuie sa fortati niciodata indoirea inainte dacă nu vă simțiți confortabil în postura. Când vă mișcați înainte și simțiți că spațiul dintre ombilic și pubis se reduce, opriți-vă, ridicați-vă puțin și continuați să mergeți înainte. Cu practica, corpul tau va deveni mult mai flexibil.

In cazul in care, pentru inceput, articulatiile dumneavoastra sunt rigide, puteti efectua aceasta postura tinand picioarele departate in asa fel incat sa se afle in aceeasi linie cu soldurile. Este foarte important ca in timpul efectuarii acestei posturi coloana vertebrala sa ramana extinsa. Astfel, incercati sa nu arcuiti spatele in timpul aplecarii trunchiului spre sol, ci mai curand sa ridicati sternul, pieptul.