Purvottanasana ~ Postura Planului Inclinat

Beneficiile acestei posturi de yoga:

  • Ajuta la intinderea muschilor din intregul corp.
  • Deschide cavitatea toracica.
  • Este imbunatatita circulatia sangvina.
  • Consolideaza si mareste flexibilitatea in umeri, brate si solduri.
  • Creste alimentarea cu sange a zonei pelviene.

 Denumire romana


Postura Planului Inclinat

 Denumire engleza


Inclined Plane Pose

  • Aceasta postura trebuie evitata de persoanele care au o vatamare grava la incheieturile mainilor, a cotului sau a umarului.
  • De asemeni nu este recomandata persoanelor cu leziuni la nivelul gatului.

Dacă îndreptați degetele departe de corp, umerii vor fi mai deschiși și vă vor permite o întindere mai mare în piept, dar este mai probabil ca cotul dumneavoastră să fie în exces. Dacă aveți probleme cu hiperextensia în coate, această postura poate fi inconfortabilă pentru dumneavoastră.

Țineți picioarele extinse de-a lungul saltelei de yoga sau, dacă trebuie să modificați postura, îndoiți genunchii și așezați picioarele cu talpile pe podea. Expirați și ridicați fundul de pe podea in pozitia mesei intoarse. Îndreptați picioarele unul câte unul și evitați să vă întăriți fesele. În mod ideal, trunchiul trebuie să fie paralel cu podeaua, dar poate dura ceva timp.

Nu folosiți excesiv mușchii corpului din spate (torsul din spate, muschii umărului, tendoanele, fesele) pentru a vă împinge în poziție. Utilizați mușchii corpului din față (piept, abdomen, cvadriceps) cu eforturi egale ca cele ale corpului din spate. Imaginați-vă corpul ca o forță compactă, ambele părți lucrand în mod egal și împreună..