Gomukhasana ~ Postura Capului de Vaca

Beneficiile acestei posturi de yoga:

  • Deschide pieptul.
  •  Intinde gleznele, șoldurile și coapsele, umerii, axilele și tricepsul.
  • Această asană ajută la flexarea spatelui, făcând-o mai elastică.
  • Amelioreaza durerile de spate.
  • Practicarea Gomukhasana ajută și la tratamentul sciaticii.
  • Îmbunătățește funcționarea rinichilor, ajutând astfel persoanele care suferă de diabet.
  • Ajută la tratarea afecțiunilor sexuale.
  • Practicata in mod regulat, aceasta asana poate reduce stresul si anxietatea.

 Denumire romana


Postura Capului de Vaca

 Denumire engleza


Cow Face Pose

  • Probleme grave ale gâtului.
  • Probleme ale umărului.
  • Probleme la genunchi.

 Gomukhasana este o postura dificila pentru oamenii cu umeri stramti, care nu sunt capabili sa-si prinda degetele impreuna. Soluția simplă a acestei dileme este de a ține o curea între mâini.

Începătorii au adesea dificultăți în asezarea uniforma pe podea a ambelor oase de sezut, ceea ce face dificil ca genunchii să se suprapună unul peste celălalt în mod egal. Atunci când pelvisul este înclinat, coloana vertebrală nu se poate extinde corespunzător. Utilizați o pătură sau un suport pentru a ridica oasele așezate de pe podea și pentru a le sprijini în mod egal.

Această asană implică umerii și șoldurile. Ambele adăpostesc tensiunea și durerea cronică. Gomukhasana mărește gama de mișcări în articulațiile umărului. Chiar dacă aveți umerii strânși și veți continua să faceți această asană, într-o perioadă de câteva luni, umerii se vor desface.