Janu Sirsasana ~ Postura Capului la Genunchi

Beneficiile acestei posturi de yoga:

  • Calmeaza mintea si ajuta la vindecarea depresiei usoare.
  • Intinde spatele umerii, tendoanele si zona inghinala.
  • Stimuleaza plamanii si rinichii.
  • Imbunatateste digestia.
  • Ajuta la ameliorarea simptomelor menopauzei.
  • Amelioreaza anxietatea, oboseala, durerea de cap si durerea menstruala.
  • Intareste muschii spatelui in timpul sarcinii, pana in semestrul II de sarcina.
  • Terapeutic pentru tensiune arteriala ridicata, insomnie si sinuzita.

 Denumire romana


Postura Capului la Genunchi

 Denumire engleza


Head to Knee Pose

  • Astm.
  • Diaree.
  • Leziuni la genunchi: Nu flexati complet genunchiul accidentat si sprijiniti-l pe o patura pliata, perna de yoga (bolster).
  • Dureri grave de spate- hernie de disc.

 Practicați aceasta postura cu coloana vertebrala prelungita. Nu trageti bazinul inapoi si nu rotunjiti coloana. Incercati sa pastrati coloana dreapta.

Janu Sirsasana poate fi o pozitie calmanta si revitalizanta atunci cand este practicata corect. Asigurați-vă că o luați încet și nu vă forțați niciodată în poziție.
Dacă tendoanele sau partea inferioara a spatelui sunt extrem de strânse, plasați o pătură sau o perna de yoga (bolster) sub genunchii piciorului extins.
Dacă nu puteți prinde confortabil piciorul sau glezna piciorului extins, utilizați o curea de yoga. Puneti cureaua în jurul tălpii piciorului extins și țineți-o cu ambele mâini.
Dacă este ușor să vă strângeți mâinile în jurul tălpii piciorului extins, puteți să adânciți postura prin plasarea unui bloc la talpa piciorului.
Pentru o provocare mai mare, puteți lărgi unghiul dintre picioare peste 90 de grade.

Intinderea în Janu Sirsasana poate fi o modalitate foarte bună de a aduce conștientizare a gândurilor de rezistență și limitare. Permiteți-vă să fiți exact acolo unde vă aflați în acest moment. Forțarea in indoirea înainte va poate provoca mai multă rigiditate și rezistență. Amintiți-vă să respirați fără probleme și în mod egal. Lăsați-vă gândurile să se așeze și să se întoarcă spre interior. Pe măsură ce devii prezent în acest moment, corpul tău va începe să se deschidă în mod natural și fără rezistență.