Matsyasana ~ Postura Pestelui

Beneficiile acestei posturi de yoga:

  • Intinde muschii coloanei si intercostali.
  • Plamanii sunt extinsi crescand capacitatea lor, ameliorand spasmul in tuburile bronsice si astfel ameliorand astmul.
  • Se intind si se stimuleaza muschii abdomenului si partea din fata a gatului.
  • Imbunatateste postura spatelui, a coloanei.
  • Stimuleaza glanda pituitara si pineala din creier.
  • Regleaza digestia.
  • Ajuta la ameliorarea durerilor menstruale.
  • Elimina  stresul, oboseala si anxietatea.
  • Amelioreaza durerile usoare de cap.

 Denumire romana


Postura Pestelui

 Denumire engleza


Fish Pose

  • Tensiune arterială ridicată sau scăzută.
  • Migrenă.
  • Insomnie.
  • Leziuni grave ale spatelui sau ale gatului.

Începătorii uneori își încordeaza gâtul în această poziție. Dacă simțiți orice disconfort la nivelul gâtului, duceti ușor pieptul spre podea, fie puneți o pătură îndoită sau o perna de yoga (bolster) sub partea din spate a capului.

Matsyasana vă face să deveniti concentrati și rezistenti atunci când vă simțiți nesiguri și zguduiți. În această asană, picioarele sunt adanc împământate in podea. Acest lucru ridică pieptul și adâncește respirația. Postura Pestelui face ca spatele și abdomenul să fie mai puternice, iar curba gâtului funcționează în avantajul tiroidei. Această asana lucrează pentru a vă simti energici si plini de viata.

Mitologia hindusă afirmă că Matsya a fost o întrupare a zeitatii supreme Vishnu, conservatorul Universului. Se spune că pământul a devenit corupt, iar un potop a vrut să spele pământul. Vishnu s-a îmbrăcat in avatarul unui pește, numit Matsya, și a transportat toți înțelepții în siguranță, asigurându-se astfel că toată înțelepciunea lor a fost păstrată. Această asana își propune să pastreze concentrarea și rezistenta atunci când ne simțim în afara echilibrului, la fel cum Matsya a pastrat echilibrul dintre pământ și mare.