Padmasana ~ Postura Lotusului

Beneficiile acestei posturi de yoga:

  • Îmbunătățește digestia.
  • Stimuleaza bazinul, coloana vertebrala, abdomenul si vezica urinara.
  • Relaxează mintea.
  • Ajută femeile însărcinate la naștere.
  • Reduce disconfortul menstrual si sciatica.

 Denumire romana


Postura Lotusului

 Denumire engleza


Lotus Pose

  • Leziuni la glezna.
  • Leziuni la genunchi.

Padmasana este considerata ca fiind o postura intermediara pentru posturile avansate. Nu trebuie efectuata fara o experienta prealabila suficienta sau fara supravegherea unui profesor cu experienta. Mudrele stimulează fluxul de energie în organism și pot avea efecte uimitoare atunci când sunt practicate cu Padmasana. Respirați câteva minute în timp ce vă aflați în postura cu  mainile Chin Mudra și observați fluxul de energie din corp.

Dacă aveți o problemă, si nu puteti suprapune picioarele in Postura Lotusului, puteți sta și în Ardha-Padmasana (Postura Jumatate de Lotus) prin plasarea oricărui picior pe coapsa opusă. Continuați să faceți acest lucru până când vă simțiți suficient de flexibil pentru a trece la Padmasana.

Padmasana este postura sezuta „par excellence”, dar nu este pentru toată lumea. Persoanele experimentate pot folosi postura pentru practica zilnica de pranayama sau pentru meditație, dar începătorii ar putea avea nevoie să folosească alte posturi. La început, țineți postura pentru câteva secunde și eliberați repede. Amintiți-vă că Padmasana este o „postura față-verso”, deci asigurați-vă că lucrați pe ambele parti cu picioarele incrucisate de fiecare dată când practicați. Adăugați treptat câteva secunde în fiecare săptămână până când puteți sta confortabil timp de un minut.