Prasarita Padottanasana ~ Postura Indoirii Inainte cu Picioarele Departate

Beneficiile acestei posturi de yoga:

  • Imbunatateste aliniamentul postural.
  • Calmeaza mintea.
  • Amelioreaza durerea usoara de spate.
  • Imbunatateste digestia.
  • Intinde si stimuleaza nervii coloanei vertebrale.
  • Deschide articulatiile bazinului.
  • Intareste muschii gatului si articulatiile gleznei.
  • Intinde profund si intareste spatele si picioarele.

 Denumire romana


Postura Indoirii Inainte cu Picioarele Departate

 Denumire engleza


Wide-Legged Forward Bend Pose

  • Dureri de cap.
  • Diaree.
  • Tensiune arteriala scazuta.
  • Probleme cu inima.
  • Tensiune arteriala crescuta. Nu coborati capul sub nivelul inimii.
  • Probleme cervicale. Pastrati ceafa intinsa si priviti drept inainte. Nu ridicati privirea in sus.

Construiți Prasarita Padottanasana pe o bază stabilă. Gândește-te la fiecare din cele patru colțuri ale talpii picioarelor tale: varfurile interioare și exterioare, calcaiul piciorului și pernitele din fata. Pe măsură ce apăsați în aceste colțuri incearca sa simti stabilitatea si impamantenirea.

Cât de des ați auzit oamenii spunând: „Nu pot să fac yoga – nici măcar nu-mi pot atinge degetele de la picioare”? Ceea ce nu-și dau seama este că yoga nu vizează atingerea degetelor de la picioare sau atingerea vreunui alt scop; este vorba despre a învăța să muți cu abilitate corpul prin gama corespunzătoare de mișcari. Când practicați Prasarita Padottanasana, obiectivul este de a împinge înainte din șolduri, astfel încât să vă puteți întinde cvadricepsii si sa mentineti coloana dreapta. Nu contează cât de aproape ești la pământ. Ceea ce contează este că învățați să vă stabilizați picioarele și coloana vertebrală în timp ce vă aplecați înainte.

Încercați anumite ajustări pentru a optimiza postura cat mai bine pentru corpul fiecaruia:

Găsiți cea mai bună plasare a piciorului: cu cât este mai largă postura, cu atât este mai ușor să vă aplecați înainte. Dar dacă este prea largă, s-ar putea să vă simțiți instabili.

Protejați genunchii: dacă genunchii se supraextind, practicați postura cu o ușoară îndoire în genunchi pentru a vă menține muschii picioarelor angajati.

Dacă vă simțiți neliniștiti sau usor ametiti, încercați să puneți un bloc sub cap. Sprijinirea capului poate fi calmant. Dacă sunteți predispus la amețeli sau aveți tensiune arterială scăzută, faceți câteva respirații pentru a ieși încet din postura.