Sarvangasana ~ Postura Stat pe Umeri

Beneficiile acestei posturi de yoga:

  • Calmeaza mintea si ajuta la ameliorarea stresului si a depresiei usoare.
  • Stimuleaza glanda tiroida, prostata si organele abdominale.
  • Intinde si intareste umerii, bratele, gatul si regiunea cervicala.
  • Tonifica picioarele si fesele.
  • Imbunatateste digestia, constipatia si problemele stomacului.
  • Ajuta la ameliorarea simptomelor menopauzei si a problemelor intestinale.
  • Reduce oboseala si atenueaza insomnia.
  • Teraputic pentru astm, infertilitate, sinuzita.

 Denumire romana


Postura Stat pe Umeri sau

Lumanarea

 Denumire engleza


Shoulder Stand Pose

  • Tensiune arteriala ridicata sau scazuta.
  • Probleme la ochi: glaucom, operatie la ochi.
  • Leziuni la nivelul gatului.
  • Diaree.
  • Dureri de cap.
  • Menstruatie.
  • Sarcina.

 Sarvangasana este o postura puternica ce trebuie practicata gradual si in conditii de siguranta. Este o asana esențială de yoga, una pe care o veți practica ani de zile, chiar și după ce o veti invata.

Beneficiile practicării inversiunilor sunt uriașe. Sarvangasana (Postura Stat pe Umeri) este considerată a promova circulația bună a sângelui, calmarea nervilor prin stimularea sistemului nervos parasimpatic, scăderea depresiei și a simptomelor de anxietate, eliminarea oboselii și îmbunătățirea funcției imunitare. În general, asanele care poziționează capul sub inima sau picioarele deasupra inimii aduc armonie corpului și minții și ar trebui considerate o componentă crucială a oricărei practici de yoga.

Pentru a reveni din postura, expirati, indoiti din nou genunchii la piept, ancorati-va cu bratele in podea si rostogoliti trunchiul superior incet si cu grija in saltea, tinand spatele capului pe podea.