Sukhasana ~ Postura Usoara

Beneficiile acestei posturi de yoga:

  • Calmează creierul si raspandeste un sentiment de calm si pace in minte si in corp.
  • Intinde genunchii și gleznele.
  • Veți simți că epuizarea, stresul și anxietatea vă părăsesc.
  • Alinierea corpului este îmbunătățită.
  • Practicarea acestei asane ajută la întinderea coloanei vertebrale.
  • Spatele devine mai puternic și mai stabil.

 Denumire romana


Postura Usoara

 Denumire engleza


Easy Pose

  • Leziuni la genunchi.

Aceasta postura este cea mai usoara si cea mai confortabila dintre toate posturile sezute. Cele mai multe persoane pot sta in aceasta postura pentru meditatii scurte.

Așezați-vă bazinul pe perne de yoga (bolster), astfel încât genunchii să fie la nivelul șoldurilor sau sub acestea pe podea. De asemeni aceste perne de yoga (bolster) pot fi folosite si sub coapse in cazul in care simtiti un disconfort prea mare in genunchi.
Dacă simtiti disconfort in partea inferioară a spatelui, încercați să stați cu spatele sprijinit de un perete.
Pentru a vă relaxa umerii strânși impingeți degetele și întindeți brațele deasupra capului. Repetați de mai multe ori pentru a elibera orice tensiune de la nivelul gâtului și din umeri.

Pentru meditatiile mai lungi, aceasta postura nu este foarte potrivita, datorita cantitatii reduse de baza de sprijin pentru ca genunchii nu ating podeaua. Aceasta poate fi o provocare pentru a mentine o coloana vertebrala in pozitie verticala si poate dezvolta de multe ori, dureri de spate. Cei care reusesc sa plaseze genunchii pe podea sau aproape de podea, vor avea mai mult succes cu aceasta postura in meditatiile mai lungi.