Siddhasana ~ Postura Perfecta

Beneficiile acestei posturi de yoga:

  • Postura este buna pentru meditatiile lungi si pranayama.
  • Echilibreaza sistemul nervos si sistemul reproductiv.
  • Creste circulatia in coloana lombara si zona pelvina.
  • În Siddhasana, călcâiul este ținut presat de Muladhara. Acest lucru asigură că curenții de energie curg în sus către coloana vertebrală.

 Denumire romana


Postura Perfecta

 Denumire engleza


Perfect Pose

  • Sciatica.
  • Leziuni la genunchi.
  • Tulburari genitale sau infectii.

Postura Perfecta poate fi modificata prin lasarea celui de al doilea picior sa se odihneasca in fata primului picior. Puteti obtine in continuare beneficii, atat timp cat primul picior are calacaiul in contact cu perineul (punctul de mijloc intre anus si organele genitale). Asigurați-vă că schimbați picioarele incrucisate, fără a favoriza una sau cealaltă parte. Țineți postura pentru aceeași perioadă de timp pe fiecare parte.
Glezna exterioară a piciorului de sus trebuie să se sprijine pe glezna interioară a piciorului de jos.

Siddhasana întinde pe șoldurile, genunchii și gleznele. De asemenea, consolidează mușchii de bază, inclusiv abdomenul și spatele. Presiunea exercitată de călcâi pe zona inghinală din Siddhasana ajută la echilibrarea activităților organelor de reproducere. Această presiune reglează producția de hormoni, în special testosteronul, și poate fi terapeutic pentru bărbații cu probleme de prostată. De asemenea, ajută la stabilizarea energiei sexuale, care este benefică pentru meditația profundă și pentru cei care practică celibatul.

Presiunea de la calcai la perineu (mai ales cand sunteti asezat direct pe calcai) poate dura ceva timp sa va obisnuiti cu ea si puteti simti un disconfort in stadiile incipiente. Exersati pentru perioade scurte la inceput, pana cand pozitia devine mai confortabila.