Utthita Parsvakonasana ~ Postura Unghi Lateral Extins

Beneficiile acestei posturi de yoga:

  • Intareste bratele, incheieturile de la maini si umerii.
  • Creste rezistenta si flexibilitatea gleznelor, a genunchilor, coapselor, a soldurilor si a spatelui.
  • Amelioreaza durerile artritice si sciatica.
  • Imbunatateste circulatia drenajului limfatic
  • Postura excelenta pentru sistemul digestiv si sistemul de eliminare a toxinelor.

 Denumire romana


Postura Unghi Lateral Extins

 Denumire engleza


Extended Side Angle Pose

  • Dureri de cap, tensiune arteriala ridicata sau scazuta
  • Insomnie, probleme ale gatului (recomandata privirea inainte)

Atunci când ne aplecăm și punem mâna inferioară fie pe piciorul îndoit, fie pe un bloc, este ușor să începem să ne aplecăm prea mult pe mână. Sigur, aceasta oferă sprijin, dar încercați să aveți mâna doar ușor pe picior sau pe bloc în loc să vă sprijiniți greutatea totală superioară a corpului. Greutatea trebuie să fie pe picioare, să le întărească și să le întindă.

In aceasta postura se poate intampla ca genunchiul piciorului din fata sa treaca peste glezna. Acest lucru poate provoca presiune asupra genunchiului, ceea ce este daunator pentru el. De aceea este indicat sa aveti intotdeauna genunchiul in linie cu calcaiul si sa nu treaca niciodata peste glezna piciorului.

Atunci când încercați prea mult sa aduceti brațul din fata pe podea, se poate întâmpla ca partea superioară a corpului să se întoarcă spre podea, în loc să se deschidă in lateral. Incercați să aveți o linie dreaptă cu piciorul, soldurile, pieptul și umărul. Deschideți pieptul spre lateral și utilizați blocuri sau plasați-vă mâna pe piciorul din față pentru a vă oferi un spațiu suplimentar.